2017. júl. 24.

Csodahurok


Az angol nyelvterületen gyakran alkalmazott csúszóhurok elkészítését mutatom be. 
Angolul magic ring az elnevezése, emiatt igen elterjedt megnevezése a "mágikus gyűrű", amiről nekem a boszorkányszombat nevű eseménysorozat jut mindig eszembe, és szerintem nem mágikus, hanem egyszerűen csodás. Önkényesen átneveztem tehát csodahuroknak. 
Használata gyors és egyszerű, az egyetlen pont, ahol vigyázni kell, a szál eldolgozása. Nem szabad visszafelé behúzni és nem szabad csak úgy elvágni! Mind a kettő ahhoz vezet, hogy szétbomlik az első sor. Olyan daraboknál mindenképpen ezt érdemes használni, ahol fontos, hogy a kezdőkör nagyon szoros legyen, ne maradjon utána lyuk.

A fonál végét a munkaszál mögé helyezzük.

A szálat áthúzzuk ezen a hurkon.

Így néz ki áthúzás után.

Ráhajtunk és áthúzzuk a szemen. Kész a csodahurok, kezdhetjük a munkát!


Kész a kör, a szál végig kilóg, most jól meghúzzuk!
Jól meghúztam, a szálam balra kilóg, jobbról balra irányú. Megfordítom 

Megfordítás után az irányok is megfordulnak: balról jobbra megy! Tehát továbbra is abban az irányban húzom bele a pálcák talpacskáiba a szálat! Ha fordítva csinálom, az egészet kihúzom a munkából! Én kisebb tűvel szoktam megcsinálni, de választhatjuk a merkelőtűbe befűzést is, a lényeg az, hogy a jó irányban varrjuk!

0 comments:

Megjegyzés küldése